Visszafogott kerettel vágott neki szerkesztőségünk a hétnek, de ezt tudtuk előre Dirty Joke beosztásából, amiben plusz órákat vállalt be a kupiban a fizető vendégek kipenderítéséért érzett kínzó vágya miatt, Szexi Ribizli és Starfish meg elődöntősek a Miss Hawaiian Tropic-on.... Így hát az EFOTT nyitóceremóniájára egyedül Four Fingers Franky és választottja (neve maradjon hétpecsétes titok) utazott le a honi Velence partjára, ahol a mindenféle jogokat biztosító karszalagok és sajtókártyák felmarkolása után a bejáratnál álló marcona biztonságiak is mosolygó úriemberekké változtak.
Egy kis csúszással is, de csatlakoztunk az első estén a Presser Gáborral, Mező Misivel (Magna Cum Laude) és Dresch Mihállyal kiegészült Csík Zenekar szuperkoncertjére kilátogató, már a nyitónapon rekordot döntő közönségéhez. Az igazi (fel)izgulás természetesen szerdán, az EFOTT első hivatalos napján kezdődött el. Mivel a MÁV (a Pannónia Fesztiváltól eltérően) itt nem alkalmazta a fesztiválozók körében oly szimpatikus 50%-os jegykedvezményt, így az Érd-Velence távolságot napjában kétszer is „megjárt” útvonalon, fogalmazzunk úgy, hogy többször is szerencsésen utaztunk.
fotógaléria: https://www.facebook.com/IROKEZ.magazin/photos
Első valamire való koncertélményünk a „bakui” Compact Disco felvezetését élvező NEO és The Carbonfools volt. A szinte csak (kivétel az őstehetségű dobosuk) modellekből és jócsávókból álló hazai banda láthatóan/hallhatóan sem veszített Space Rock tehetségéből a legutóbbi százhalombattai SZIZN-es találkozásunk után. A tini lányok seregét egy karcsapással kettévágó akaratunk után már a backstageben mozogtunk ki-be, és próbáltuk levadászni a fellegekből azt a Kőváry Pétert és csapatát (NEO), akiket egyben a hazai electro-pop apjának és anyjának tekinthet a mi generációnk. Kísérletünk arra irányulva, hogy szignójukat belevéssék abba a Bibliába, amit Rockliterának kereszteltek a rockandroll tornácán, sajnos kudarcba fulladt…ezek után bosszúból szétfotóztuk Őket azon a színpadon, amin aznap még a Tesco Disco indie dallamaira omlott le majdnem a Rauch-Aréna.
A csütörtöki nap Franky személyes kedvencei miatt marad emlékezetes, a vihar – ami este többek közt a fesztivál területére is lecsapott – okán pedig egyben rövid is. Korai jelenésünk a Kalinka Stage előtt a 15:40-kor fellépő Ivan & The Parazol garázs-indie, posztpunkos, a 60-as-70-es évek beat hatásait felelevenítő szuperszónikus produkcióikat hallva határozottan indokolt volt. Az idő viszont nem kegyelmezett meg az EFOTT közönségének, fellépőinek, és szervezőinek. Még egy igen dinamikus Kistehén koncert pörgött le a szemeink előtt, a végén már esőben táncolva végig a ráadást. Menekülésünk egyetlen útvonala a közelben színpadra keveredő Ámokfutók tárt karjaiba vezetett minket és több száz „fanatikust”. Szerencsénkre a két felvonásos égi ütközet elvonulása után elhagyhattuk a sátrat, és erőinket az általunk brutálisnak gondolt hétvégére tartogatva hazafelé vettük az irányt.
fotógaléria:https://www.facebook.com/IROKEZ.magazin/photos
A vége felé közeledve felszedtük az állomáson a láthatóan megtört Dirty Joke-ot, összefutottunk felbérelt fotósainkkal, akik bedolgozták magunkat a szívünkbe – innen is üzenve Nekik, hogy teljesítjük 3 kívánságukat, egyedül talán csak azt nem tudjuk, ha nagyobb méretekre vágynának, mert az csomó pénz, férfiaknál meg lehetetlen küldetés. Szóval ha már így összejöttünk, belenéztünk a Magashegyi Underground embert, állatokat, UFO-kat lenyűgöző koncertjébe, ahol Bíborkát mai napig az egyik legmegfejthetetlenebb nőnek tartjuk. Nem különben azt a Péterfy Borit, aki a Love Banddel rögtön utánuk következett a Pepsi nagyszínpadán.
fotógaléria:https://www.facebook.com/IROKEZ.magazin/photos
Egy rögtönzött pálinkázással kedves barátainkkal, valamint Mr. Hungary bejutásának megszervezésével voltunk elfoglalva, amikor is már nem volt sok az általunk legjobban várt produkcióig, a Supernem bolygókat összezavaró, lányok bioritmusát felborító, fiúk szőrnövekedését elindító zúzásáig. Hála még időben bejutottunk a színpad elé fotózni, viszont a társaság kettészakadt, aminek még megittuk a levét egy hatalmas balhé keretein belül. Ezen már Soerii & Poolek DJ ACT-ja sem segített. Miközben Dub FX zavarta meg a fiatalokat a szomszédban, Jappiék zenekar nélküli felállása Frankyben mély törést okozott, és alapjaiban rendítette meg a hitet bizonyos dolgokban, amit a brutális nyár klippremierjére készülő bulizenekar felé táplált. Az este előtt lehúztuk a redőnyt…
Hogy méltón fejezhessük be az idei fesztivált szükség lett volna egy parádés szombat estére, de valljuk meg, hogy már csak tisztességből csináltuk végig az ágyunk fölött lévő meztelen nős plakátok közé kitűzött programot. Dirty Joke elvonóba vonult, Mr. Moby Dick (hivatalos fotósunk) és Kene, a zserbók nagy művésze valamikor délben véletlenül az ellenkező irányba szálltak fel, majd eltűntek a ködben. Ha valaki felismeri a két csirkefogót vagy hall róluk kérjük dobja fel Őket a legelső őrsön, ahol alkalmazzák még a tűzoltótömlővel való fürdetést!
A hőség a Mennyország utca 7-ben (HS7) is tombolt, amit a saját bőrünkön tapasztaltunk meg Szűcs Krisztiánék előadásában. Egyetlen bajunk az volt, hogy nem tudtunk árnyékba vonulni egy gesztenyefa alá sem…valamint hiába kiabáltunk anyánknak, hogy „dobjon már le szotyira pénzt” a Vad Fruttikon, kérésünk süket fülekre talált. Legkitartóbb fanunkat (Mr. Hungary) még „befizettük” egy Intim Tornára, amiért jövünk Neki még egy aerobic-bérlettel, ahol izzadt nőkön röhöghet velünk egyetemben egy légkondicionált üvegfal mögötti szobában!
Minden időjárási szélsőség, és a KRÚ-n belüli zavarok ellenére is köszönjük EFOTT! Berajzoltuk a pirospontot az üzenő füzetbe. Minden további fényképért, késő esti izgalmakért váltsatok jegyet hivatalos facebook oldalunkra:
https://www.facebook.com/IROKEZ.magazin
Fotók & szöveg:
Four Fingers Franky